Friday, July 25, 2008

Pejabat Pos Itu Tidak Akan Lengang Lagi


Semasa bercuti di Bandar Tenggara hari tu, sempat lah juga aku memperbaharui cukai jalan dan insurans kereta aku yang sangat unggul itu. Dan aku juga berkira-kira juga untuk mendapatkan RM600++ yang dikurniakan oleh kerajaan yang amat bermurah hati dan berjiwa rakyat.

Lalu dengan semangat yang berkobar-kobar dan penuh perasaan tamak, aku ke pejabat pos Bandar Tenggara yang hanya 30 saat perjalanan dari rumah aku dengan menaiki motosikal bapak aku yang top speednya hanya 40km/j.

Sampai di pejabat pos yang hanya mempunyai 4 buah kipas, 10 kaunter, dan 2 orang kerani itu, aku terkejut! Kaget! Wah! Apa sudah jadi dengan ini pejabat pos? Ramai orang! Biasanya tak sampai 2 orang yang beratur! Tapi ini sudah jadi 11 orang! Wah...takjub aku kok cenggini!

Akhirnya, berjaya juga aku mendapatkan cukai jalan aku dan RM600++ itu setelah beratur selama 50 minit...

No comments: