Tuesday, October 14, 2008

Pekan Itu Banyak Nenas

Sering kali jika aku pulang ke kampung bapa aku di Kayu Ara Pasong, Pontian, dengan melalui jalan Felda Bukit Batu pemandangan yang mengasyikkan seperti gambar di bawah dapat aku saksikan.

Seperti kelihatan seperti tiada apa-apa. Tapi, cuba perhatikan gambar bahagian bawah kedua-dua gambar di atas. Bahagian bawah itu merupakan tanaman nenas! Seluas saujana mata memandang. Seperti padi di Kedah kelihatannya.

p/s: Gambar sedikat malap kerana diambil menggunakan henpon cap kambing gurun

p/s/s: Info nenas di Malaysia

5 comments:

Anonymous said...

beli fon baru ke? dulu cap ayam.. skrg dah jadi cap kambing gurun lak... Selamat Hari Raya Haji...

roshaizul said...

cap ayam dan cap kambing guran merupakan cap yang sama.

henpon itu asalnya cap ayam.

tetapi kerana ia lasak dan sangat boleh diharap, aku namakan ia sebagai cap kambing gurun. sesuai denagn sifat kambing gurun yang lasak dan boleh dimakan

en_me said...

en_me minta maaf dari kejauhan pada semua yang mengenali me selama ini .. maaf la segala kekurangan2 en_me yg ini k

Prasert Chaipradit said...

cantik pemandangan, macam lukisan. Ada tak orang buat kerepek nenas?

roshaizul said...

en_me,
saya, aku pun mintak maap en_me. kosong2 ek

mongkut,
buat masa ini takde lagi kerepek nenas. mungkin boleh dikembangkan idea tu. huhuhuhuh