Monday, November 30, 2009

Kau Dan Tak Sama

Tajuk nak bagus. Dah macam tajuk cerekara TV3 atau tajuk lagu graduan Akademi Fantasia.

Sejak berkahwin ini, sementelaah Pn. Nurul belum bekerja dan belum mempunyai anak, beliau amat gemar membaca buku. Lebih tepat, novel cinta. Boleh dikatakan beliau membaca novel sebanyak sebuah sehari.

Aku juga agak gemar membaca. Namun, citarasa aku tidak sama dengan beliau. Aku terasa bosan bila membaca koleksi novel-novel beliau. Novel-novel popular. Aku boleh mengagak jalan ceritanya dengan hanya membaca lima mukasurat pertama dan lima mukasurat terakhir. Huhuhuhuhuhuhu.

Sebenarnya, aku juga ada koleksi novel yang tersendiri, yang agak sukar didapati. Antaranya:-
1) Salina - A.Samad Said
2) 1515 - Faisal Tehrani
3) Enrique Mengundang Jauh - H.M Tuah Iskandar
4) Adam - Ramlee Awang Murshid
5) Ranjau Sepanjang Jalan - Shahnon Ahmad

Ahhh!! Lupakan sebentar novel-novel itu, kau pasti tidak gemar membacanya.

Cuma aku ingin memberitahu kau, jika kau nak beli novel second hand, kau boleh pergi ke sini.

 http://www.mudah.my/li?ca=5_s&th=1&q=novel&cg=0&w=1

No comments: