Friday, April 09, 2010

Aku Punya Pasal, Kau Peduli Apa

Satu petang yang tak berapa nyaman, aku ke Pasaraya Aneka Dungun. Berkira-kira untuk mencari sesuatu untuk perniagaan kerepek aku. Memandangkan tiada barang yang dihajati, Pn. Nurul mencadangkan agar kami membeli aiskrim.

Di sisi tong aiskrim, kedapatan seorang gadis sedang duduk menghalang laluan jalan. Beliau kelihatannya sedang sibuk membungkus buah epal. Aku tidak faham kenapa beliau harus membungkus epal di laluan jalan. Telahan aku seperti berikut

1) Beliau adalah anak tauke, atau sudara terdekat tauke.
2) Beliau adalah supervisor pasaraya itu.
3) Beliau adalah pekerja biasa yang menunjukkan perasaan tidak puas hati kepada pihak atasan pasaraya.
4) Beliau sedang melakukan mogok
5) Beliau memang gemar duduk di tengah jalan

Apakah telahan kau? Huhuhuhuhuhu

3 comments:

adanz said...

telahan kawe ialah, kau sengaja nak cari pasal ngan dia! hahahah

wanhamery said...

kan byk lg jalan lain jam...hehe..

roshaizul gagah said...

@adanz,
hahahaha, mungkin juga beb

@acik,
masalahnya dia duduk depan tong aiskrim. tambah masalah aku nak beli aiskrim. hahahahaha