Sunday, December 04, 2011

Ini 'baik' punya rekod

Satu
Ini betul-betul rekod. Aku sudah tidak menulis di blog ini selama hampir tiga bulan. Argh!!! Tapi, itu tidak berapa dahsyat punya rekod. Kalau kau rajin tengok arkib aku, kau akan lihat aku mula menulis di blog ini mulai tahun 2006. Kemudian menyepi. 2008 kemabali menulis semula! Lebih setahun tu!

Tapi, tahun 2011 ini post aku adalah yang paling kurang, sejak tahun 2008 itu.

Aku terasa tersangat sibuk sekarang. Erm... umur meningkat dan tanggungjawab juga meningkat barangkali. Barangkali juga ini merupakan ujian Ilahi. Tak tahu. Hanya Dia yang tahu.


Dua
Pantai timur mula memasuki hawa musim tengkujuh. Cuaca sejuk. Tetapi basah. Ialah, kita di iklim khatulistiwa. Panas dan lembap sepanjang tahun. Setakat ini, Dungun masih belum banjir. Walaupun Sungai Golok turun naik paras airnya, Kajang dilanda banjir kilat, Dungun masih steady. Cayalah!

Musim sejuk (fikir: bukan sejuk macam di Okinawa) agak selesa pergi kerja dengan berselipar atau bersandal. Perlu realistik. Amat tidak efisyen mengenakan kasut tatkala terpasa mengharung lopak air.

Juga, payung perlu disediakan dimana-mana sahaja. Aku ada tiga payung. Satu di rumah, satu dalam kereta dan satu lagi di pejabat. Itu baru betul namanya sediakan payung sebelum hujan!


Tiga
Tiba-tiba hilang idea. tak tahu nak tulis apa. Hahahahahahaha

No comments: