Thursday, April 26, 2012

Bumi hijau di Bandar Tenggara

Post ini untuk diri aku sendiri. Sebagai motivasi untuk mengusahakan kebun di laman rumah sewa aku di Dungun ini.

Adik aku, roshaizul juga namanya merupakan bakal pewaris perusahaan kebun pisang bapak aku. Beliau amat berbakat dalam hal tanam menanam ini. Juga, berbakat dalam hal ketukangan dan kerja tangan.

Di belakang rumah mak bapak aku di Bandar Tenggara, beliau dengan mudahnya berjaya menanam beberapa spesis kacang dan cili. Aku, di Dungun ini macam nak rak menanam. Tapi, hingga kini hanya ubi kayu yang kelihatan bugar. Kangkung, kacang botol, cili, kacang panjang semua tak jadi. Pucuk pun tak tumbuh. Cis!

Namun, aku berazam untuk membuat kebun seperti kebun adik aku ini. Hahahahahaha




.
Kawan-kawan, doakan aku berjaya!

No comments: