Monday, June 18, 2012

Melaka 14: Taman Buaya

Tempat ni jauh sikit dari bandar. Terletak di Ayer Keroh. Jalan menuju plaza tol Plus Ayer Keroh. Sepanjang jalan ni terdapat banyak taman/zoo. Antaranya, Zoo Melaka, Mini Malaysia dan Taman Buaya.

Kerana Pn. Nurul sangat gemar menonton gelagat buaya dalam National Geographic, beliau kepingan sangat melihat buaya dari dekat. Hahahahaha

Masa aku sampai di sini, hari sudah menginjak petang. Sekitar jam 3. Tapi, pengujung ramai dan suasana meriah. Tapi, tidak percuma untuk masuk ke sini. Sedikit bayaran dikenakan. Barangkali untuk menampung kos makan buaya.


Bila masuk dalam, ada buaya besar. Tapi dah keras. Aku tak tahu sama ia diawet atau hanya replika sahaja.


Masuk dalam lagi, jumpa semacam monumen bangunan menarik yang ada di Malaysia.


Masuk dalam lagi, tak jumpa lagi buaya. Jumpa ular, kura-kura dan burung dahulu.








Dah, mana buayanya?

Sabar. Buaya ada. Kalau tunjuk awal-awal nanti ko baca bahagian atas je. Habis cerita buaya, kau terus tutup blog aku ini. Hahahahahaha


Kedepan lagi jumpa buaya, keratapi rasaksa dan rumah hantu. Tapi aku tak masuk, hanya meninjau dari luar.




Ke belakang lagi, ada semacam mini taman tema. Bolehlah buat geli-geli.



Haa...sekarang baru bahagian buaya. Nah! Tengok gambar buaya ini.




Penat berjalan melihat buaya, kau boleh mengurut dengan gadis China mesin urut Gintel pada pintu keluar.



Puas hati masuk dalam ni. Banyak koleksi buaya yang mereka ada. Dan, banyak buaya mereka lebih besar dari aku!

No comments: