Thursday, November 22, 2012

Ulasan Buku: Ustaz Azhar Idrus - Daie Sejuta Umat

Siapa yang tak kenal dengan Ustaz Azhar. Peceramah agama Terengganu. Ceramahnya mampu menarik ribuan orang. Ternyata beliau ada pesona tersendiri.

Buku ini, aku kira antara sepuluh teratas dalam carta buku popular. Bukan sekadar buku ini sahaja, buku yang berkenaan dengan UAI pasti laris dijual. Hinggakan aku pernah lihat sebuah kedai buku menyusun buku ini setinggi aku!

Penulis buku ini Riduan Mohamad Nor. Aku rasa beliau ada tulis buku-buku lain, tapi aku tak ingan judulnya. Penulis, menulis tentang sisi sebenar UAI. Merangkumi kehidupannya, asalnya dan pengalamannya. Memang menarik! Tapi jujur, gaya penulisan agak kurang menarik. Banyak susunan ayat dan perkataan yang berulang. Paling banyak aku rasa perkataan "SOSOK". :-)

Sebetulnya, separuh buku ini perihal mengenai UAI. Manakala separuh lagi adalah koleksi soal jawab UAI. Banyak soalan pelik dan lucu. Nak tahu? Kena beli sendiri la beb!


No comments: