Sunday, January 13, 2013

Roti Tempayan Line Clear Kelulut

Sebelum ini aku dah makan roti tempayan kari kambing. Entah kenapa, secara tiba-tiba aku obese kepada roti tempayan dan kari kambing.

Khamis lepas, dalam perjalanan ke Kuala Terengganu dari Dungun, aku singgah di Roti Tempayan Line Clear di Pantai Kelulut. Aku rasa kebanyakan orang Terengganu kenal kedai ini. Barangkali kedai ini boleh dianggap lagenda roti tempayan.



Macam biasa, aku memesan roti tempayan dan kari kambing. Owh kawan! Itu kombinasi yang baik. Macam Uda dan Dara, Keluang Man dan Tiong Man, tempe dan sambal kicap atau penampar dan sakit. Selain itu aku dan Pn Nurul turut memesan 3 keping lagi roti tempayan bersama dua hidangan kari ayam. Juga, sebungkus rojak keling.



Sementara menunggu tempahan siap dibungkus. Aku sempat merakam pakcik yang buat roti tempayan tu. Fuh! Gerakan dia laju beb. Sampaikan kamera 'DSLR' aku tidak dapat menangkap gambar pegunnya kerana pakcik itu bergerak pada kecepatan umpama Gaban.



Kalau kau tak tahu bagaimana roti tempayan dibakar, inilah dia!



Puas menunggu semua hidangan itu berharga RM21.50. Erk!

No comments: