Wednesday, April 23, 2014

Kaedah Terampuh Memotivasikan Penulis Blog

Aku jadi pemalas sekarang. Malas menulis blog. Sindrom ini telah berlarutan beberapa lama. Aku kira 2 tahun.

Ia semacam yoyo. Ada kala sebulan berterusan aku menulis. Kemudian menyepi tiga bulan berikutnya! Hohohoho

Barangkali bukan kerana malas. Mungkin sebab tiada idea. Ia terjadi sebab aku kurang membaca sekarang akibat pengaruh smartphone dan tablet. Ya, membaca ternyata kaedah ampuh untuk memberi idea penulisan.

Juga, kebelakang ini, aku rasa hidup aku menjadi statik. Terasa semacam robot. Pergi kerja. Balik kerja. Balik kampung. Kitaran yang sama seminggu. Selama ini memang tak sedar. Tapi, dua tiga hari lepas terfikir semasa mendaki Bukit Bauk. Aku rasa setahun dah kot macam ni. Jadi, aku perlu menjalankan beberapa projek tahun ini untuk membuatkan hidup aku lebih dinamik! Berita baiknya, antara projek itu akan bermula esok!

Ketiganya, aku semakin kurang bergaul. Ialah, kembali ke perenggan di atas, hidup aku semacam robot. Jadi selepas ni aku akan kerap ke Bengkel Kimpalan untuk bersenda gurau! Hahahahaha.

Tapi, sebenarnya, yang paling memotivasikan aku untuk menulis adalah kerana komen ini.

Terharu aku membaca komen tersebut. Ini merupakan salah seorang dari 140 juta pembaca blog aku. Hanya seorang sahaja yang berani bersuara. Lagi 139,999,999 takde teloq. Hohohohoho

p/s: Semua di atas adalah benar. Cuma angka 140 dan 139,999,999 tu penipuan semata-mata. :-p

No comments: