Wednesday, July 02, 2014

Mozarella Cheese Dungun

Ini bukan blog masakan. Jauh sekali blog resepi. Aku tak pasti sama ada ada post mengenai resepi dalam blog ini. Aku tak ingat. Banyak sangat dah post. Hohoho.

Tiba-tiba, tempoh hari aku menerima satu komen.


Mula-mula aku termanggu juga. Tetapi tiba-tiba sekali lagi teringat kegemaran Pn. Nurul membuat pizza. Beliau ada guna cheese untuk lekatkan topping pizza. Tapi, aku tak tahu cheese jenis apa yang beliau pakai.

Sebelum ini, Pn. Nurul membeli cheese di Giant Kuala Terengganu. Tapi, harga dia memang kapak. Dia punya kapak, sampai bocor poket aku. Hohohoho. Ialah, dengan branding dan packaging yang mengancam, tentulah lebih mahal kosnya.

Kemudiannya, pernah sekali kami cuci mata di sebuah kedai kek. Terjumpa cheese yang dijual timbang. Ala, macam beli majerin timbang. Harga memang jauh murah dari pasaraya. Kalau pasaraya harga kapak, kat kedai ni harga pisau gillate sahaja. 

Kedai tersebut terletak di Taman Permint Dungun. Sebaris dengan kedai spare part Kong. Sederet juga dengan kedai komputer yang aku marah hari tu. 

Tapi, aku tak pasti mozarella cheese ada atau tak dijual di sini. Yang pastinya, Pn. Nurul pernah membeli cheese di sini. Malangnya, aku tak ingat apakah nama cheese itu. Hohohoho

p/s: Kalau tiada di sini, kau boleh cuba di sebuah kedai menjual barang mentah kek di bangunan Maidam Dungun. Belakang McD Dungun.

No comments: