Friday, December 19, 2014

Beli Kurma Kedai Ajees

Aku mula mengenenali Kedai Ajees ini apabila menceburkan diri dalam industri pembuatan tungku bayi (tak agak-agak tahap industri, hohohoho). Banyak bahan untuk membuat tungku bayi aku dapat dari kedai ini. Harganya memang jauh lebih murah kalau beli di pasar atau kedai biasa. Malah, sesetengah bahan memang tak boleh dapat di tempat lain.

Aku tak tahu berapa lama Kedai Ajees ini dah ada. Aku rasa dah lama. Sebab, bila aku tanya mak saudara Pn. Nurul, dia kata lama tu macam ada panjang sikit. (Laaaamaaaaaa doh keda tu)

Kalau nak cari makanan timur tengah, memang sini tempatnya. Madu, kurma, habatus sauda, kismis, buah tin, buah zaitun, minyak zaitun, cuka kurma, cuka epal dan pelbagai rempah ratus ada di sini. Kalau nak cari rempah yang "rare" macam halba dan serbuk kayu manis pun ada dijual.

Oleh kerana keunikan barang jualannya dan harganya yang murah, memang kedai ini akan penuh setiap hujung minggu. Kalau masa nak puasa atau raya, memang lagi ramai. Boleh berlaga bahu. Silap-silap boleh berlaga siku! Hohohoho

Kedai ini terletak di Pulau Kambing, Kuala Terengganu. Simpang masuk kedai ini terletak betul-betul berhadapan Shell Pulau Kambing dan LKIM Pulau Kambing. Jadi, apalagi? Bagi penuh lagi kedai ini!










No comments: