Saturday, October 08, 2016

Bukan Pelajar Banyak A Yang Aku Cari

Video ni student aku buat. Punyalah bersungguh budak-budak ni nak buat video.


Kau perlu tahu yang budak budak ni student Mechanical. Manalah tahu nak buat video. Mula-mula diorang ingat nak buat video kena ada peralatan tahap Yusuf Haslam.

Pastu, aku bagitau bubudak ni ambil je la dengan handphone. Timbul pula satu masalah lagi. Bubudak ni langsung tak tahu macam mana nak zoom dan pan.

Jangan katakan zoom dan pan, nak ambil video Bloomerang atau Smule pun tak tahu. Bebudak ni tahu ambil gambar je.

Lalu, aku cerita macam mana kartun Pingu dibuat. Terus bersinar mata diaorang. Terus diorang dapat idea.

Dan kau juga harus tahu yang idea tu datang 3 hari sebelum kena hantar video ni. Tapi bedudak ni tenang je. Siap tenangkan aku "relex Encik, kami boleh siapkan sebelum dateline"

Terus diaorang angkut model enjin dalam bengkel, bawa naik motor Yamaha ego.

Dua hari kemudian, diorang hantar kat aku. Aku touch up sikit kasi lagi power. Sempat juga akhirnya video itu disiapkan dan dihantar sebelum dateline.

Entah macam mana, video tu terpilih Top 15 dari 300 lebih video. Fuh!

Sebab, jadi pendidik ni bukan untuk hasilkan pelajar yang dapat banyak A, tapi dapat mengispirasi dan memberi semangat kepada pelajar.

No comments: